Grupa dzieci 5, 6 letnich

Oddział II : Grupa dzieci 5 i 6 letnich
Wychowawca : Jadwiga Kamińska

NA CO DZIEŃ W PRZEDSZKOLU...


8.00 - 9.00 - Witamy się, rozmawiamy, rysujemy, bawimy się klockami i innymi zabawkami, śpiewamy, podejmujemy zabawy rozwijające mowę i myślenie oraz wyzwalające naszą aktywność twórczą i ekspresję, słuchamy bajek czytanych przez Panią, ćwiczymy

9.00 - 9.05 - Odwiedzamy łazienkę, myjemy ręce

9.05 - 9.25 - Zjadamy smaczne śniadanie

9.25 - 9.30 - Korzystamy z łazienki, myjemy ząbki

9.30 - 10.00 - Uczestniczymy w zajęciach i zabawach kierowanych przez Panią: słuchamy opowiadań, uczymy się wierszy, rysujemy, malujemy, lepimy, wycinamy, tworzymy, układamy, liczymy, porównujemy, mierzymy, śpiewamy, tańczymy, bawimy się rytmami

10.00 - 10.05 - Korzystamy z toalety

10.05 - 10.30 - Dalej uczestniczymy w ciekawych zajęciach, kierowanych przez Panią, zabawach tematycznych, słuchamy muzyki i bawimy się przy niej,
utrwalamy piosenki i wierszyki, czasami zapraszamy do nas Gości, wyjeżdżamy do GCI / uczestniczymy w wycieczkach pieszych, obserwujemy przyrodę

10.30 - 10.45 - Zjadamy drugie śniadanko, korzystamy z łazienki, ubieramy się

10.45 - 11.50 - Wychodzimy na świeże powietrze: bawimy się na podwórku, rozwijamy wyobraźnię, obserwujemy, podziwiamy, ćwiczymy, wychodzimy na spacery lub wyjeżdżamy na wycieczki

11.50 - 12.00 - Przygotowujemy się do obiadu: odwiedzamy łazienkę, dokładnie myjemy rączki

12.00 - 12.30 - Jemy pyszny obiadek

12.30 - 12.40 - Korzystamy z toalety, myjemy ząbki

12.40 - 13.00 - Słuchamy bajek i opowiadań czytanych przez Panią

Do zobaczenia następnego dnia !

---------------------------------------------------------------------------------------------

STANDARDY ROZWOJOWE DLA DZIECI 5 i 6 LETNICH

Standardy rozwojowe dla dzieci 6 letnich – umiejętności, które dziecko powinno nabyć w bieżącym roku szkolnym

Rozwój fizyczny
  • dziecko:
  • rozbiera i ubiera się samodzielnie
  • sznuruje buty
  • samodzielnie spożywa posiłki
  • uczestniczy w zabawach ruchowych
  • prawidłowo wykonuje ćwiczenia ruchowe
  • prawidłowo trzyma narzędzie do rysowania - posługuje się jedną ręką podczas rysowania
  • ze starannością i z zaangażowaniem wykonuje prace plastyczne
  • prawidłowo koloruje, wycina obrazki nożyczkami
  • lepi z plasteliny
  • składa papier, co najmniej podwójnie
  • porusza się w rytm muzyki
  • sygnalizuje nauczycielowi złe samopoczucie
  • skacze przez skakankę
  • jeździ na rowerze na dwóch kołach
  • kopie piłkę w podanym kierunku
  • rzuca piłką do celu z niewielkiej odległości

Rozwój umysłowy
  • dziecko:
  • nazywa przedmioty ze swojego otoczenia i na obrazkach
  • dostrzega różnice i podobieństwa
  • z zainteresowaniem ogląda książki
  • uważnie słucha bajek, opowiadań, wierszy
  • opowiada treść bajki, wiersza
  • potrafi formułować pytania i odpowiedzi
  • wypowiada się spontanicznie
  • rozwiązuje zagadki
  • określa, co zdarzyło się wcześniej, a co później
  • dostrzega związki przyczynowo- skutkowe
  • różnicuje głoski o podobnym brzmieniu
  • poprawnie artykułuje głoski
  • dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów (tzw. głoskowania)
  • wyodrębnia głoski na początku, w środku i na końcu wyrazu
  • samodzielnie wymyśla wyrazy rozpoczynające się na daną głoskę
  • wyklaskuje ilość sylab w wyrazie
  • potrafi samodzielnie nazwać kolory, czynności, figury
  • określa cechy przedmiotów: wielkość, kształt, długość itp.
  • nazywa zjawiska atmosferyczne; deszcz, śnieg, grad itd.
  • rozumie polecenia i pytania nauczyciela
  • powtarza z pamięci krótkie teksty
  • klasyfikuje przedmioty według jednej lub kilku cech
  • nazywa części ciała - potrafi je wskazać
  • prawidłowo określa położenie przedmiotów względem siebie
  • stosuje przyimki: na, pod, obok, za, przed, w, nad
  • poprawnie określa kierunki; lewo, prawo
  • odtwarza proste rytmy
  • prawidłowo liczy przedmioty do 20 (w tym dziesiątkuje)
  • dodaje i odejmuje do dziesięciu
  • prawidłowo wymienia kolejność ułożenia przedmiotów
  • rysuje po śladzie
  • układa w całość obrazki, puzzle
  • układa proste historyjki obrazkowe
  • zna swoje imię, nazwisko, adres, zawód rodziców
  • rozpoznaje i różnicuje dźwięki z otoczenia
  • wykonuje ćwiczenia ortofoniczne
  • sylabizuje w trakcie zabaw
  • śpiewa piosenki - ilustruje je ruchem
  • podejmuje role w zabawach parateatralnych
  • zna osiągnięcia w dziedzinie techniki - jest zainteresowane urządzeniami technicznymi
  • rozumie rymy i próbuje je tworzyć
  • tworzy zbiory przedmiotów - pamięta je i wie, którego brakuje
  • prawidłowo używa czasu przeszłego i przyszłego
  • mówi poprawnie

Rozwój społeczno - emocjonalny
  • dziecko:
  • zgodnie bawi się z kolegami
  • grzecznie i kulturalnie zwraca się do innych
  • zna imiona kolegów i koleżanek
  • przestrzega umów i zasad przyjętych w grupie
  • pomaga kolegom i koleżankom
  • wykonuje polecenia nauczyciela
  • mówi o swoich potrzebach, nazywa swoje emocje
  • doprowadza do końca rozpoczętą pracę
  • odkłada na miejsce zabawki po skończonej zabawie
  • stara się być samodzielne
  • ma dobre samopoczucie, jest pogodne i radosne
  • rozumie, co jest dobre, a co złe
  • nie ocenia innych na podstawie jego wyglądu
  • radzi sobie w sytuacjach konfliktowych
  • nawiązuje kontakt z nauczycielem
  • potrafi zachować się odpowiednio w miejscach publicznych
  • wita się i żegna ze znanymi osobami
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw
  • potrafi bezpiecznie przejść przez jezdnię
  • zna telefony alarmowe

Przedszkolowo.pl logo